עמוד:39

שוב חישוב כדאי לדון עם התלמידים באפשרויות שונות להשלמה, וב סעיפים א ו- ג אפשר לשאול כמה אפשרויות כאלה יש . ב סעיף א יש 5 אפשרויות שונות : א 2,400 = × 2,400 = × 2,400 = × 2,400 = × 2,400 = × 3 4 5 6 8 0 0 8 0 0 6 0 8 4 0 0 4 0 0 3 וב סעיף ג יש 4 אפשרויות שונות : ג 2,400 = : 2,400 = : 2,400 = : 2,400 = : 1 2 3 4 0 0 4 2 0 0 8 4 0 0 2 7 0 0 6 9 ב פעילות 2 דרך פתרון אפשרית היא קודם לחשב את מספר הנוסעים ברכבת – 492 נוסעים ( 492 = 6 × 82 ) , ואחר כך למצוא את מספר האוטובוסים הדרושים כדי להסיע את כולם . אפשר לחשב את מספר האוטובוסים בעזרת התרגיל = 48 : 492 במאונך, אך אם מחשבים בעזרת תרגיל חילוק לפעמים קשה לתלמידים לתרגם את התוצאה עם השארית לתשובה לשאלה . במקרה הזה הם יכולים לכתוב את התשובה ( שארית 12 ) 10 אוטובוסים . קל יותר למצוא את מספר האוטובוסים על ידי חישוב בעל פה ואומדן, למשל : אם בכל אוטובוס יש 48 מושבים, ב- 10 אוטובוסים יכולים לשבת 480 אנשים . צריך להושיב 492 אנשים, ולכן יש צורך ב- 11 אוטובוסים . או ט ובוס : 48 מ ושבים ר כ בת : 6 קרו נ ות, 82 מ ושבים ב כ ל קרון 39

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר