עמוד:57

ג . כפל וחילוק ב פעילות 10 , לאחר שהתלמידים פותרים את התרגילים, כדאי לקיים איתם דיון על החוקיות שהתקבלה . ב סעיף ב ב פעילות 12 אפשר לבקש מהתלמידים גם למצוא את תרגילי החילוק המתאימים, בהתאם ליכולתם . ב מספרים המתחלקים ב- 10 ואינם מתחלקים ב- 100 : בחלק השני של הפעילות מומלץ שהתלמידים יכתבו דוגמאות מספריות מתאימות ואת תרגילי החילוק המתאימים ויפתרו אותם . א . מה משותף לכל המספרים המתחלקים ב- 10 ? ב . מה משותף לכל המספרים המתחלקים ב- 100 ? ג . מה משותף לכל המספרים המתחלקים ב- 1,000 ? » ענו על השאלות . כתב סתרים - צורות במקום מספרים עמוד 145 ב פעילות 13 יש משוואות קשות יותר מאלה שהתלמידים רגילים אליהן . עם זאת הם התנסו בפעילויות דומות גם בכיתה ד . שימו לב לכך שיש הכוונה לדרך הפתרון של הפעילות . למשל, ב סעיף א השורה הראשונה מכוונת לשלב הראשון בפתרון – מציאת הסכום שבסוגריים . השלב השני הוא מציאת המספר המתאים לצורה . א 7,020 = ( + ) - 7,100 = + = 80 80 40 פעילויות 16 – 18 עוסקות בתרגילי כפל, חילוק ושרשרת בעשרות שלמות בהקשר של אריזות מזון לג'ירפים . דרך ההצגה של הבעיות מעודדת חישובים בדרכים מגוונות ולא חישובים באמצעות תרגילים במאונך . חשוב לדון עם התלמידים בקשר בין העמודות בכל טבלה ב פעילויות 16 ו- 17 ובקשר בין הטבלאות ב סעיפים א ו- ב ב פעילות 17 . כדאי לעודד את התלמידים להיעזר בנתונים שמצאו כדי להמשיך למלא את הטבלאות . 57

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר