עמוד:59

ג . כפל וחילוק ב פעילות 18 ב סעיף ב שבתחתית העמוד התלמידים נדרשים לחשב בעזרת כפל ב- 250 : » בכל סעיף השלימו את המשקל או את מספר האריזות כך שיהיו 3,600 ק"ג מזון בסך הכול . בא 0 25 ק״ג 0 10 ק״ג 6 אריזות אריזות 20 ק״ג ק״ג 100 אריזות 16 אריזות אין הכוונה שהתלמידים יחשבו במאונך, ולכן כדאי לעודד אותם למצוא דרכים משלהם לפתור את התרגילים . אחת הדרכים לעודד אותם היא להציג להם סדרה של תרגילי כפל ב- ,250 למשל כך : = 250 × 1 0 25 ק״ג = 250 × 2 0 25 ק״ג 0 25 ק״ג = 250 × 3 0 25 ק״ג 0 25 ק״ג 0 25 ק״ג = 250 × 4 0 25 ק״ג 0 25 ק״ג 0 25 ק״ג 0 25 ק״ג = 250 × 5 0 25 ק״ג 0 25 ק״ג 0 25 ק״ג 0 25 ק״ג 0 25 ק״ג אפשר לשאול את התלמידים שאלות : • בכמה יש לכפול את 250 כדי לקבל כפולה של 500 ? בחרו את האפשרויות המתאימות : ,1 ,2 ,3 ,4 5 , ,6 ,7 ,8 ,10 ,11 12 • בכמה יש לכפול את 250 כדי לקבל כפולה של 1,000 ? בחרו את האפשרויות המתאימות : ,1 ,2 ,3 ,4 5 , ,6 ,7 ,8 ,10 ,11 12 59

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר