עמוד:60

ג . כפל וחילוק פעילויות 19 – 21 עוסקות בכפל בעזרת פילוג . בכיתה ד למדו התלמידים לפתור תרגילי כפל בעזרת פילוג, ובכיתה ה הם ממשיכים בנושא ומגדילים את תחום המספרים . גם כאן העגבנייה מעדיפה לפתור תרגילים במאונך והפלפל מציג את חוק הפילוג באמצעות המחשה של מלבני כפל . כדאי להציג לתלמידים השוואה בין שתי השיטות . לאחר שהתלמידים קוראים את הפתרון בעזרת פילוג בדוגמה, מומלץ מאוד להציג להם תרגילים במספרים דומים כדי לעודד אותם לפתור בדרך דומה . לדוגמה : = 4 × 702 = 4 × 710 = 4 × 706 = 4 × 7,002 = 4 × 7,010 = 4 × 7,006 פעילויות 24 – 26 עוסקות באומדן בהקשר של משקלי בעלי חיים . אחת המטרות של הפעילויות האלה היא לאפשר לתלמידים לפתח "תחושה" למספרים גדולים, למשל להבין שהבלנה השחורה שמשקלה 69 טונות ( 69,000 ק"ג ) שווה בערך במשקלה ל- 14 פילים, שהם חיות היבשה הכבדות ביותר . קראו את הדרכים של העגבנייה ושל הפלפל לפתרון התרגיל : = 4 × 708 8 0 7 4 2, 3 8 2 3 א נ י פ ותרת ב מ או נ ך . 2,8004 32 8 700 א נ י נ ע ז ר ב פ ילוג . = 4 × 708 32 2,800 2,832 = 4 8 + 4 700 8 + 700 ג׳ירף - 1,200 ק"גהיפופוטם - 2,000 ק"גקרנף - 2,200 ק"גפיל אפריקני - 5,000 ק"ג 60

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר