עמוד:77

ב . בעיות דו-שלביות לאורך כל הפרק כדאי לאפשר לתלמידים להציע דרכי פתרון משלהם לבעיות . לדוגמה, הבעיה שב סעיף ב : ב לאלחנן ולמשה יש יחד 56 בולים . לאלחנן יש 20 בולים יותר מלמשה . כמה בולים יש לכל אחד מהם ? חישוב : תשובה : למשה יש בולים, ולאלחנן יש בולים . נוח לפתור את הבעיה בעזרת ציור : 20 בולים 56 בולים משהאלחנן מהציור עולה שאפשר לחשב את ערך שני המלבנים הירוקים בעזרת התרגיל 36 = 20 – ,56 ואחר כך אפשר לחשב את ערכו של מלבן ירוק אחד בעזרת התרגיל 18 = 2 : 36 . לכן למשה יש 18 בולים . לאלחנן יש 20 בולים יותר מלמשה, ולכן לאלחנן יש 38 בולים . תשובה לשאלה בבעיה : למשה יש 18 בולים, ולאלחנן יש 38 בולים . יוצא מן הכלל עמוד 190 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 95 – 104 ) 77

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר