עמוד:81

ג . בעיות רב-שלביות 4 מ- 5,000 ב פעילות 3 נתונה בעיה שאחד ממרכיביה הוא שבר במשמעות של חלק מכמות ( 5 מ"ר ) , משמעות שנלמדה בפרק "שברים – חלק א" בתחילת הספר לתלמיד . ייתכן שהמרכיב הזה יקשה על תלמידים מסוימים, והם יזדקקו לתזכורת בנושא . פפ יי ננ ת הבלשת הבלש עמוד 193 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 89 – 94 ) ב פעילות 4 יש 9 בעיות מילוליות, דו-שלביות ורב-שלביות, שבחלקן יש להשתמש בנתונים או בתשובות מבעיות קודמות כדי לפתור אותן . למשל בבעיה שב סעיף ג על התלמידים להשתמש בנתון על המספר הכולל של המשתתפים בטיול שעליהם לחשב בעזרת הנתונים בסיפור שבפתיחת הפעילות . לרוב אפשר לפתור בעיה רב-שלבית במגוון דרכים – בכמה תרגילים או בתרגיל אחד . כדי להדגים זאת, להלן שלוש דרכי פתרון של תלמידים לבעיה ב פעילות 6 : 6 . בטיול השתתפו 40 משפחות . כל משפחה שילמה 200 שקלים עבור נסיעות ו- 100 שקלים עבור כניסות לאתרים . במהלך הטיול החליטו לוותר על כניסה לכמה מהאתרים, ולכן בסוף הטיול החזירו לכל משפחה 35 שקלים . כמה שילמו כל המשפחות יחד על הטיול ? חישוב : תשובה : תלמיד א : כמה שילמה כל משפחה בהתחלה ? 300 = 200 + 100 כמה שילמו כולם יחד ? 12,000 = 40 × 300 כמה כסף החזירו לכולם בסך הכול ? 1,400 = 40 × 35 מה הייתה העלות הכוללת של הטיול ? 10,600 = 1,400 - 12,000 תשובה : עלות הטיול הייתה 10,600 שקלים . תלמיד ב : מה הייתה העלות לכל משפחה בסוף ( אחרי שהחזירו להם כסף ) ? 265 = 35 - 100 + 200 מה הייתה העלות הכוללת של הטיול ? 10,600 = 40 × 265 תשובה : עלות הטיול הייתה 10,600 שקלים . 81

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר