עמוד:83

ג . בעיות רב-שלביות כדאי להסב את תשומת לבם של התלמידים למגוון הפתרונות האפשריים ב סעיף ג . ג . אורי הכין הפתעות במשך שלוש שעות וחצי . כמה הפתעות מכל סוג הוא הכין ? הציעו שלוש אפשרויות . יש תלמידים העובדים באופן שיטתי ומוצאים את כל הפתרונות האפשריים . אפשר להציע להם להשתמש בטבלה כזאת : תרגיל המתאים לחישוב הזמן מספר ההפתעות שהוקדש להכנהמספר ההפתעות הקטנותהגדולות 0 14 1 11 2 8 3 5 4 2 3 × 0 1 × 14 + 14 3 = 24 3 × 1 1 × 11 + 14 3 = 24 3 × 2 1 × 8 + 14 3 = 24 3 × 3 1 × 5 + 14 3 = 24 3 × 4 1 × 2 + 14 3 = 24 הסבר לדרך המומלצת להשלמת את הטבלה : 1 3 שעות הפתעות השורה הראשונה בטבלה : אין הפתעות גדולות, כלומר התלמיד הכין במשך 2 1 × . 1 3 = 14 שעה . לכן המשוואה המתאימה היא 2 קטנות . הכנת הפתעה קטנה אורכת 4 1 3 שעות יש 14 רבעי שעה . בשעה אחת יש 4 רבעי שעה, ב- 3 שעות יש 12 רבעי שעה וב- 2 1 × . תרגיל השרשרת המתאים לזמן שהקדיש התלמיד להכנת 14 1 3 = 4 כלומר 14 2 3 × 0 . 1 × 14 + 14 3 = 4 הפתעות קטנות ו- 0 הפתעות גדולות הוא 2 3 שעה . כלומר התלמיד השורה השנייה בטבלה : יש הפתעה גדולה אחת ומכינים אותה ב- 4 1 שעה . לכן המשוואה 3 2 שעות הפתעות קטנות . הכנת הפתעה קטנה אורכת 4 הכין במשך 4 1 × . 3 2 = 4 המתאימה היא 4 3 2 שעות יש 11 רבעי שעה . כלומר בשעה אחת יש 4 רבעי שעה, ב- 2 שעות יש 8 רבעי שעה וב- 4 1 × . תרגיל השרשרת המתאים לזמן שהקדיש התלמיד להכנת 11 הפתעות 3 2 = 4 11 4 3 × 1 . 1 × 11 + 14 3 = 4 קטנות והפתעה גדולה אחת הוא 2 אפשר למצוא את האפשרויות הנוספות באופן דומה . 83

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר