עמוד:18

ד . הרחבה וצמצום בין ברוך לדוד בתחילת פעילות 23 ולבקש מהתלמידים לנסות לחשוב מה יכול להיות השבר שהתכוון אליו ברוך . כשרואים את השברים על ישר המספרים, קל יותר להבין שבין שני השברים יש שברים נוספים . חלוקת הקטע ביניהם לחלקים שווים ממחישה כיצד הרחבה מאפשרת למצוא שברים בתוך התחום שהוגדר . פעילויות 27 ו- 28 עוסקות בשימוש בצמצום ובהרחבה כאמצעי להשוות בין שברים . המסר בפעילויות האלה הוא שצמצום והרחבה הם כלים המאפשרים למצוא שברים השווים לשברים נתונים, בעלי מכנים שקל יותר לעבוד איתם לצורך חישובים או השוואה . תלמידים שיבינו את הרעיון הזה בהקשר של הרחבה וצמצום יגיעו מוכנים יותר לפרק העוסק במציאת מכנה משותף . פפ יי ננ ת הבלשת הבלש עמוד 53 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 85 - 90 ) בב דד קו את עצקו את עצ ממ ככ םם עמוד 54 בחלק הזה חוזרים על החומר שנלמד ב יחידות א – ד , והוא משמש לבדיקה עצמית של התלמידים . 4 . איך ז ה י כ ול להיות ? 3 וק ט ן מ- 5א נ י חושב על שבר ג ד ול מ- 5 אתן לך ר מז : א פ שר להוסיף דודברוך ש נ תות לישר ה מ ס פ רים . 18

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר