עמוד:21

ה . מכנה משותף 2 ליטר מיץ סברס ב פעילות 3 התלמידים מוצאים את הכלים היכולים להתאים למדידת 3 1 ליטר מיץ מנגו . כדאי להדגיש לפני התלמידים שהכלי הנבחר משמש למדידה של כל אחד ו- 2 מהמיצים בנפרד, ואילו ערבובם נעשה במכל גדול יותר . במהלך הפעילות התלמידים מגיעים בעזרת מודל כלי המדידה להרחבות אפשריות לשברים הנתונים בפעילות . זאת כהכנה לתובנה שתגיע בהמשך הפרק, שמספר החלקים השווים שהכלי המתאים למדידת שתי הכמויות הנתונות מחולק אליהם הוא בעצם המכנה המשותף של שני השברים . יוצא מן הכלליוצא מן הכלל עמוד 59 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 91 - 96 ) ב פעילות 4 התלמידים מתנתקים בהדרגה ממודל כלי המדידה ועוברים לדבר במונחים של הרחבת שברים, כפי שנלמד ביחידות הקודמות . כסיכום לפעילות ניתנת הגדרה למכנה משותף . בפעילויות האחרונות הרחבתם בכל פעם שני שברים לשברים שיש להם אותו מכנה . המכנה הזה נקרא מכנה משותף של שני השברים . מכנה משותף של שני שברים הוא כפולה משותפת של המכנים של שני השברים . מטרת ה דיון בסוף פעילות 6 היא להסב את תשומת לב התלמידים לכך שגם אם מספר מסוים מתאים להיות מכנה משותף של זוג שברים, לעיתים יש אפשרות למצוא מכנה משותף קטן יותר . אם התלמידים מתעניינים בשאלה מדוע יש צורך למצוא מכנה משותף קטן יותר, כדאי לחדד לפניהם שהדבר עשוי להקל עליהם לעשות חישובים . 11 מכנה משותף הקטן מ- 60 . דד יוןיון 11 ו- 10 האם משה צודק ? נסו למצוא לשברים 6 בסעיף ז 60 הוא מ כ נ ה מ שותף, אבל א פ שר ל מ צוא מ כ נ ה מ שותף ק ט ן יותר . משה 21

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר