עמוד:46

מבוא לפרק ההשתחררות מהשימוש באמצעי המחשה היא תהליך הדרגתי, והקצב שלה משתנה מתלמיד לתלמיד . התלמידים יכולים להמשיך להשתמש בריבועים המחיקים גם כשהם אינם מצוירים בפעילויות עצמן, אולם בשלבים מתקדמים יש גם מספרים עשרוניים שבהם מספר השלמים גדול מזה שבריבועים . תלמיד שעדיין אינו יכול לעבוד בלי האביזרים יכול לדלג על הפעילויות האלה . בדרך להשתחררות מאמצעי ההמחשה אפשר לנסות לעודד תלמידים לדמיין את הייצוג המוחשי של המספרים ושל הפעולות במספרים . פעולות במספרים עשרוניים בפרק הזה לומדים לפתור תרגילי חיבור וחיסור במאוזן בעזרת אמצעי ההמחשה . דוגמה : 9 . 0 = 6 . 0 – 5 . 1 א פ שר גם להיע ז ר בשברים : 5 . 1 6 . 0 9 . 0 5 1 = 6 . 0 - 5 . 1 6 - 910 = 10 9 . 0 = 10 בפרק ההמשך, "מספרים עשרוניים – חלק ב" בספר ,15 לומדים לפתור תרגילים במספרים עשרוניים במאונך . 46

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר