עמוד:50

א . עשיריות - הכרה 44 . בדומה לכך יש להבהיר לתלמידים כי אם המספר שווה ל- 1 4 4 ולא 10 את המספר המעורב 10 או גדול מ- ,1 מצופה מהם להשלים בטבלת המבנה העשרוני את הטורים המתאימים למספרים השלמים, ובטור העשיריות לכתוב רק את המספר המתאים לעשיריות, כלומר שיכתבו ספרה אחת בלבד בכל טור . לדוגמה, ב סעיף ב יש לכתוב בטבלה כך : 1 1101001,000 10 5 ולא כך : 1 1101001,000 10 50 יוצא מן הכלליוצא מן הכלל עמוד 137 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 91 - 96 ) ב פעילות 10 , ב סעיפים ב ו- ג יש שני דיונים העוסקים במספרים עשרוניים גדולים מ- 1 שיש בהם עשיריות בלבד . מומלץ ללוות את הדיונים בייצוג המספר בריבועי העשיריות ובטבלת המבנה העשרוני . ב סעיף ב בציור הריבועים קל לראות שהתשובות של עזרא ושל נחמיה נכונות שתיהן . ב . עזרא ונחמיה קיבלו שורה נוספת להשלים בטבלה כמו זאת שלמעלה : שבר או מספר מספר מעורב מספר עשרוני עשרוני במילים 3 . 2 דד יוןיון 3 2 , בטור הימני עזרא כתב 10 23 . ונחמיה כתב 10 מי צדק ? 1 1101001,000 10 50

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר