עמוד:54

א . עשיריות - הכרה פעילויות 28 – 30 עוסקות בסדרות . הינה הפתרון של סעיף ה של פעילות 29 : ה גודל הקפיצה : 8 . 1 6 . 1 4 . 1 2 . 0 8 . 2 6 . 2 4 . 2 2 . 2 2 כדי להשלים את הסדרה אפשר להיעזר בישר מספרים שבתחתית העמוד, שמסומנות בו העשיריות : 5 . 2 5 . 1 5 . 90 . 2 9 . 1 9 . 40 . 2 4 . 1 4 . 70 . 2 7 . 1 7 . 20 . 2 2 . 1 2 . 80 . 2 8 . 1 8 . 30 . 2 3 . 1 3 . 60 . 2 6 . 1 6 . 10 . 2 1 . 1 1 . 0 30 2 1 אפשר גם להיעזר בריבועי העשיריות המחיקים . אפשר לייצג את המספר 4 . 1 בריבועי עשיריות ולראות כמה עשיריות נוספות יש לצבוע כדי להגיע ל- 6 . 1 וכן הלאה . דרך נוספת היא להיעזר בשברים המתאימים למספרים העשרוניים ובידע על השלמת סדרות בשברים . שימו לב, אפשר שבסדרה יופיעו גם מספרים עשרוניים וגם שברים . הדבר החשוב הוא שלתלמידים יהיה ייצוג משמעותי למספר הכתוב כדי שיימנעו מטעויות מהסוג המתואר ב דיון שב פעילות 28 : 28 . המשיכו את הסדרה בקפיצות שוות . 8 . 0 7 . 0 6 . 0 ייוחנן המשיך את הסדרה כך : 8 . 0 7 . 0 6 . 0 דד יוןיון האם הוא המשיך נכון ? לבדיקה אפשר להיעזר בישר המספרים שלמטה . 9 . 100 . 110 . 0 הצעות לפעילויות נוספות א . מבקשים מהתלמידים לכתוב סדרות שבהן מגיעים בקפיצות שוות מ- 0 ל- 2 בדרכים שונות . ב . מבקשים מהתלמידים לכתוב סדרות שבהן מגיעים בקפיצות שוות מ- 5 . 3 ל- 5 . 5 בדרכים שונות . ג . שואלים את התלמידים : • הגעתי ל- 7 . 5 בקפיצה אחת של 2 . 2 . מאיזה מספר יצאתי ? • הגעתי ל- 1 . 9 בקפיצה של 5 . מאיזה מספר יצאתי ? ד . מציגים לתלמידים שורות של קווים לכתיבת סדרות ומבקשים מהם לכתוב שלוש סדרות שונות שמופיע בהן המספר 4 . 1 במקומות שונים, לאו דווקא בהתחלה . אפשר להעלות את רמת הקושי לתלמידים מתקדמים על ידי הוספת אילוצים, למשל : המספר 4 . 1 יופיע במקום השלישי בסדרה, הסדרה תהיה סדרה יורדת, בסדרה יופיע גם מספר גדול מ- 3 . יוצא מן הכלליוצא מן הכלל עמוד 150 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 91 - 96 ) 54

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר