עמוד:62

ג . מאיות - הכרה הצעות לפעילויות נוספות א . כותבים על הלוח את הספרות ,7 6 ו- 4 ומבקשים מהתלמידים לכתוב אותן בטבלת המבנה העשרוני המחיקה כך שיתקבל מספר שספרת המאיות שלו היא 4 . מספרים מתאימים : 64 . 7 ו- 74 . 6 . ב . כותבים על הלוח את הספרות 4 ו- 7 ומבקשים מהתלמידים לכתוב אותן בטבלת המבנה 1 או מספר קטן מ- ,1 וכן לייצג את המספרים העשרוני המחיקה כך שיתקבל מספר קטן מ- 2 בריבוע המאיות המחיק . מספר מתאים להוראה הראשונה : 47 . ,0 ומספרים המתאימים להוראה השנייה : 47 . 0 ו- 74 . 0 . ג . כותבים על הלוח את הספרות 8 3, ו- 1 ומבקשים מהתלמידים לכתוב אותן בטבלת המבנה העשרוני המחיקה כך שיתקבל מספר גדול מ- 5 וקטן מ- 12 . מספרים מתאימים : 31 . 8 ו- 13 . 8 . ב פעילות 6 יש שני ייצוגים של המספרים – בריבועים ובמספרים עשרוניים . שימו לב לכך שבשלב הזה כותבים מספרים עשרוניים בלבד, ולא עוסקים עדיין בייצוג של שברים או של מספרים מעורבים . כתב סתרים - צורות במקום מספריםכתב סתרים - צורות במקום מספרים עמוד 169 ב פעילות 7 אפשר להיעזר בריבועי המאיות המחיקים המצורפים בסוף הספר לתלמיד . הינה הפתרון של סעיף א : = + + 3 . 0 1 . 0 = מציבים את 1 . 0 בביטוי שבשורה הראשונה ומקבלים : + + = × 3 3 . 0 ולכן הפתרון בשורה השנייה הוא : = × 3 הינה הפתרון של סעיף ב : = + 02 . 0 01 . 0 = מציבים 01 . 0 בביטוי שבשורה הראשונה ומקבלים : 2 = + × 2 02 . 0 = × ולכן הפתרון בשורה השנייה הוא : 62

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר