עמוד:65

ג . מאיות - הכרה ב פעילות 15 על התלמידים לעבור מייצוג של מספר כשבר לייצוג שלו כמספר עשרוני . הם לומדים להיעזר בטבלת המבנה העשרוני ובציור השבר בריבוע המאיות : 31 1 31 . 1 = 100 1 1 100 110 10 311 לפני ההמרה 131 אחרי ההמרה דד וגוג ממ הה הינה הפתרון של סעיף א של פעילות 16 : 16 . א . איזה חלק מהריבוע הגדול צבוע בכל צבע ? כתבו מספרים עשרוניים מתאימים . 2 . 0 1 . 0 06 . 0 21 . 0 43 . 0 ב דיון שבאמצע הפעילות מדברים על דרך למצוא את המספר המתאים לצבע התכלת בלי לספור את המאיות : דניאל השלים את המספר העשרוני המתאים לצבע דד יוןיון התכלת בלי שספר את המשבצות הצבועות בצבע הזה . איך הוא עשה זאת ? אף על פי שהתלמידים עדיין לא למדו לפתור תרגילי חיבור וחיסור במספרים שיש בהם מאיות, יהיו תלמידים שיוכלו למצוא את המספר המתאים לצבע התכלת באמצעות חיבור וחיסור . 6 20 + 21100 + 10100 + 57100 = 100100 57 - 1 100 = 57100 - 43100 = 100 43 . 0 = 100 יש שיעשו זאת בשברים : 65

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר