עמוד:66

ג . מאיות - הכרה פעילויות 20 – 24 חוזרות לנושא של המרת מידות אורך . הפעם, בהתאם לנושא היחידה, ב פעילויות 20 – 22 ממירים ממטרים לסנטימטרים ולהפך, וב פעילויות 23 ו- 24 ממירים ממילימטרים לדצימטרים ולהפך . ב פעילות 20 מכיוון ש- 100 ס"מ = 1 מ', מאית של 1 מ' היא מאית של 100 ס"מ, כלומר 1 ס"מ . 1 ס"מ = 01 . 0 מ' . בטבלה שב פעילות 21 בשורה השנייה נתון שאורכה של יען הוא 250 250 מטר, ולכן יש לכתוב 5 . 2 מ' . גובהו של הכלב בשורה השלישית נתון במטרים – ס"מ, שהם 100 52 . 0 , ולכן גובהו בסנטימטרים הוא 52 . פעילות 22 עוסקת בטעות נפוצה : יש תלמידים החושבים בטעות שכאשר מידה עשרונית נתונה במטרים, המספר שמשמאל לנקודה מציין את מספר המטרים והמספר שמימין לנקודה מייצג את מספר הסנטימטרים . 3 2 מ' . עשירית אחת של מטר אורך החדק של הפיל שבתמונה הוא 3 . 2 מ', כלומר אורכו הוא 10 היא 10 סנטימטרים ולכן איתמר הוא שצודק : ב פעילות 24 ידוע ש- 10 ס"מ = 1 דצ"מ, וש- 1 ס"מ = 10 מ"מ, ומכך נובע ש- 100 מ"מ = 1 דצ"מ . לפיכך מאית של 1 דצ"מ היא מאית של 100 מ"מ, כלומר 1 מ"מ . 1 מ"מ = 01 . 0 דצ"מ, ולכן החילזון האדום, שעבר 5 ס"מ מתחילת המסלול, עבר 50 מ"מ, שהם 5 . 0 דצ"מ . החילזון הכחול, שעבר 3 ס"מ ו- 8 מ"מ מתחילת המסלול, עבר 38 מ"מ, שהם 38 . 0 דצ"מ . פעילויות 25 – 30 עוסקות במיקום מספרים עשרוניים שיש בהם מאיות על ישר המספרים . דד וגוג ממ הה 5 . 2 52 הגובה בעל החיים הגובה בסנטימטרים במטרים 142 סוס פוני 42 . 1 250 יען 52 . 0 כלב אורך הח ד ק הוא 2 מ ט רים ו- 30 ס נ ט י מ ט רים . יוסף 66

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר