עמוד:68

ג . מאיות - הכרה ב סעיף א של פעילות 34 שבים ועוסקים בפעילות הפתיחה של הפרק בעמוד 128 . בשלב הזה של הלימוד רכשו התלמידים כלים להתמודדות עם פעילות ההשוואה המופיעה שם . הם יכולים לפתור את כל סעיפי הפעילות ולנמק את תשובותיהם בעזרת ציורי הריבועים או על ידי חשיבה על ערכי הספרות . שימו לב, ב סעיף ב של פעילות 35 יש אפשרות אחת בלבד להשלמה : ב . 58 < . 471 . 58 < . 471 . 58 < . 471 0 ב פעילות 36 התלמידים משווים בין מספרים עשרוניים לשברים . אפשר להמליץ להם להפוך כל זוג מספרים שהם משווים למספרים מסוג אחד – עשרוניים או שברים . הינה דוגמה ובה כמה אפשרויות להסבר הפתרון של סעיף א : 115 א 5 . 1 100 א . שני המספרים גדולים מ- 1 . המספר השמאלי גדול מ- 1 ב- 15 מאיות, והמספר האחר גדול מ- 1 ב- 5 עשיריות . 5 עשיריות הן יותר מ- 15 מאיות, ולכן המספר הימני גדול מהמספר השמאלי . 50 1 . 15 1 , והמספר הימני שווה ל- 100 ב . כי המספר השמאלי שווה ל- 100 ג . כי המספר השמאלי שווה ל- 15 . 1 , והמספר הימני שווה ל- 50 . 1 . ב פעילות 38 התלמידים משווים מספרים לחצי . יהיו תלמידים שיכתבו את המספרים העשרוניים 1 . 5 = 2 כשברים ואז ישוו בינם ובין חצי . יהיו גם תלמידים שיהיו זקוקים לתזכורת : 5 . 0 = 10 68

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר