עמוד:75

ה . אלפיות - הכרה ב פעילות 5 כדאי להקפיד על כך שהתלמידים ישלימו את טבלת המבנה העשרוני באופן "יעיל", כלומר שבכל תא יכתבו מספר חד-ספרתי . ב פעילות 6 על התלמידים לעבור מייצוג של מספר כשבר לייצוג שלו כמספר עשרוני . הם יכולים להיעזר, כמו בדוגמה, בטבלת המבנה העשרוני או בציור השבר בריבוע האלפיות : דד וגוג ממ הה 542 542 . 0 = 1,000 1 1 1,000 1 100 110 10 לפני המרה 542 אחרי ההמרה 254 הראשונה אחרי ההמרה 245 השנייה פפ יי ננ ת הבלשת הבלש עמוד 202 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 85 - 90 ) פעילויות 10 ו- 11 חוזרות בפעם השלישית לנושא של המרה של מידות אורך . הפעם, בהתאם לנושא היחידה, ממירים מקילומטרים למטרים ולהפך . ב פעילות 10 מכיוון ש- 1,000 מ' = 1 ק"מ, אלפית של 1 ק"מ היא אלפית של 1,000 מ', כלומר 1 מ' . 1 מ' = 001 . 0 ק"מ, ולכן 10 מ' = 01 . 0 ק"מ ו- 100 מ' = 1 . 0 ק"מ . בטבלה שב פעילות 11 בשורה הראשונה נתון שאורכו של גשר המצודה בלונדון הוא 244 . 0 ק"מ, 244 ק״מ, ולכן יש לכתוב 244 מ' . אורכו של גשר ברוקלין בשורה השנייה נתון במטרים שהם 1,000 – ,486 ולכן אורכו בקילומטרים הוא 486 . 0 . האורך מיקום הגשרשם הגשר האורך במטרים בקילומטרים 244 . 0 לונדון, אנגליהגשר המצודה ניו יורק, גשר ברוקלין 486 ארצות הברית 244 486 . 0 75

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר