עמוד:87

פינת הבלש החוקיות בסדרה אינה פשוטה, ולא קל להבין כיצד להשלים את המספרים החסרים . מבקשים מהתלמידים להמשיך לכתוב מעל הקשתות בכמה כל מספר גדול מהמספר שלפניו ולהתבונן בסדרה עצמה ובמספרים שמעל הקשתות : 5 + 1 + 3 + 8 + 2 + . . . , 21, 13, 8, 5, 3, 2, 1, 1, 1 + 0 + אפשר לראות שהמספרים שמעל הקשתות זהים למספרים בסדרה ( למעט ה- 0 בהתחלה ) . אפשר להמשיך את הסדרה על ידי כך שממשיכים את סדרת המספרים שמעל הקשתות לפי המספרים שבסדרה עצמה וכך מוצאים את המספרים החסרים . 21 + 5 + 13 + 1 + 3 + 8 + 2 + 55 34 . . . , 21, 13, 8, 5, 3, 2, 1, 1, 1 + 0 + מבקשים מהתלמידים לנסות לנסח במילים את החוקיות בסדרה בדרכים שונות . למשל, אפשר לומר שהקפיצות בין המספרים בסדרה שוות למספרים בסדרה עצמה, או שיש להוסיף לכל מספר את המספר שלפניו כדי לקבל את המספר שאחריו . לאחר מכן פותחים את הספר, קוראים את ההגדרה המוכרת של החוקיות בסדרת פיבונאצ'י ורואים שגם התיאור הזה מתאים לסדרה שעל הלוח . הס ד רה של מ עלה נ קראת סס דד רת רת פפ יבויבו ננ אצ'יאצ'י . בס ד רה ה ז את ש נ י ה מ ס פ רים הראשו נ ים הם 1 ו- ,1 והחל מ ה מ ס פ ר השלישי כ ל מ ס פ ר הוא ס כ ום ש נ י ה מ ס פ רים של פנ יו . ב סעיף ה התלמידים יוצרים סדרות חדשות לפי החוקיות של סדרת פיבונאצ'י . הם בוחרים את שני המספרים הראשונים כרצונם, ואת המספרים הבאים הם מחשבים בהתאם לחוקיות . 87

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר