עמוד:8

ב . כפל וחילוק ב פעילות 7 מוצגים תרגילי חילוק המתאימים לתרגילי הכפל בפעילות הקודמת . התרגילים מוצגים בסדרה כדי להקל על התלמידים להיעזר בתרגיל אחד כדי לפתור תרגיל אחר . לפני שהתלמידים פותרים את התרגילים, כדאי לשאול אותם בכל סעיף לאיזה תרגיל התוצאה הגדולה ביותר ולאיזה תרגיל התוצאה הקטנה ביותר, או שמא כל התוצאות שוות . חשוב שהתלמידים ינסו לנמק את תשובתם במילותיהם . הינה דוגמאות לחוקיות שאפשר למצוא בכל סעיף : 7 . פתרו . בא = 80,000 : 240,000 = 8,000 : 240,000 = 800 : 240,000 = 80 : 240,000 = 8 : 240,000 = 2 : 48 = 2 : 480 = 2 : 4,800 = 2 : 48,000 = 2 : 480,000 ג = 12 : 36 = 120 : 360 = 1,200 : 3,600 = 12,000 : 36,000 = 120,000 : 360,000 דד יוןיון איזו חוקיות אפשר למצוא בכל סעיף ? בסעיף א התוצאה של כל תרגיל גדולה פי 10 מהתוצאה של התרגיל הקודם, המחלק בכל תרגיל נשאר קבוע, והמחולק גדל פי 10 . בסעיף ב התוצאה של כל תרגיל גדולה פי 10 מהתוצאה של התרגיל הקודם, המחולק נשאר קבוע, והמחלק קטן פי 10 . בסעיף ג התוצאה של כל התרגילים היא ,3 והמחלק והמחולק בכל תרגיל גדולים פי 10 מהמחלק ומהמחולק שבתרגיל הקודם . כתב סתרים - צורות במקום מספרים עמוד 13 ב פעילות 8 יש משוואות קשות יותר מאלה שהתלמידים נתקלים בהן בדרך כלל . עם זאת הם כבר התנסו בפעילויות דומות גם בכיתה ד . שימו לב לכך שיש הכוונה לדרך הפתרון שלהן . הינה הפתרון של סעיף א : 2,000 4,000 א 4,003 = 3 + + = + = 2,000 2,000 בודקים על ידי הצבה : 4,003 = 3 + + 8

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר