עמוד:11

ב . כפל וחילוק ב פעילות 15 על התלמידים להתאים תרגיל חילוק למצב הנתון . ב סעיפים ב ו- ג התלמידים יכולים לחשב את מספר הארגזים הגדול ביותר שאפשר להעמיס על הטנדר לפי הסעיפים הקודמים . ב דיון אפשר לציין שהמספר בפתרון של כל אחד מסעיפים הוא פי 2 מהמספר בפתרון של הסעיף הקודם . זאת משום שמשקל כל ארגז הוא חצי ממשקל הארגז בסעיף הקודם . גם ב פעילות 16 התרגילים מוצגים כך שהתלמידים יוכלו להיעזר בתרגילים קלים יותר כדי לפתור תרגילים קשים יותר . לדוגמה, ב סעיף א נוח לפתור את התרגיל = 50 × 1,400 אחרי שפותרים את התרגיל = 100 × 1,400 ולפני שפותרים את התרגיל = 25 × 1,400 . המטרה היא לפתח את תובנת המספרים אצל התלמידים . א = 5 × 1,400 = 10 × 1,400 = 50 × 1,400 = 100 × 1,400 = 25 × 1,400 פפ יי ננ ת הבלשת הבלש עמוד 19 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 95 - 100 ) ב פעילות 18 מיישמים כפל בחישוב נפחים . אפשר לפתור את סעיף א עם התלמידים, לציין שהקופסה המכילה כמות גדולה יותר של גלידה היא בעלת נפח גדול יותר ולהזכיר לתלמידים את מה שלמדו בנושא חישוב נפחים של תיבות . א או קופסה שממדיה : קופסה שממדיה : 35 ס"מ, 20 ס"מ ו- 60 ס"מ 50 ס"מ, 40 ס"מ ו- 30 ס"מ 0 2 ס " מ 0 6 ס ״ מ 35 ס"מ 0 4 ס " מ 0 3 ס ״ מ 50 ס"מ 18 . רחל רוצה לקנות גלידה לכבוד החג . » באיזו קופסה יש כמות גדולה יותר של גלידה ? הקיפו אותה . אם שתי הקופסאות שוות בנפחן, הקיפו את שתיהן . ככ ל ש נפ ח הקו פ סה ג ד ול יותר, כ ך יש בה כ מ ות ג ד ולה יותר של גלי ד ה . ז ו כ רים איך מ חשבים נפ ח של תיבה ? הסבירו : 11

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר