עמוד:13

ב . כפל וחילוק פעילויות 21 – 26 עוסקות בנושא חילוק עם שארית . הצעה לפעילויות הכנה • מבקשים מהתלמידים למיין את התרגילים האלה לשתי קבוצות לפי קריטריון לבחירתם : = 90 : 690 = 90 : 6,390 = 90 : 360 = 90 : 2,100 = 90 : 9,090 = 90 : 410 = 90 : 50 לאחר מכן מבקשים מהם להוסיף שני תרגילים מתאימים לכל אחת מהקבוצות ולפתור את כל התרגילים . • מבקשים מהתלמידים לכתוב בעיות מילוליות המתאימות לשני התרגילים האלה : ( שארית 1 ) 15 = 2 : 31 1 15 = 2 : 31 2 אפשר לדון עם התלמידים בשאלה מתי צריך להציג את השארית כשבר . לרוב אין צורך להציג את השארית כשבר כשהעצם ניתן לחלוקה, למשל כסף או משקל . ב פעילות 22 התרגילים מוצגים בסדרה . דרך ההצגה הזאת תורמת להבנה של השארית בתרגיל חילוק . אם ממשיכים את הסדרות, אפשר לראות את המחזוריות של השאריות . לדוגמה ב סעיף ב : ב ) שארית 2 ( 61 = 4 : 246 = 4 : 247 = 4 : 248 = 4 : 249 = 4 : 250 = 4 : 251 = 4 : 252 = 4 : 253 ( שארית 3 ) 61 62 ( שארית 1 ) 62 ( שארית 2 ) 62 ( שארית 3 ) 62 63 ( שארית 1 ) 63 ב פעילות 24 התלמידים פותרים תרגילי חילוק עם שארית בעזרת פילוג . זאת הרחבה של הדרך שנלמדה ב עמוד 22 . אפשר להציג לתלמידים תרגילי חילוק דומים ולשאול אותם מה לדעתם תהיה השארית גם בלי לפתור את התרגילים, לדוגמה : = 3 : 2,407 . 13

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר