עמוד:19

ג . חילוק במאונך המטרה של פעילות 18 היא שהתלמידים יבינו שהפירוק של מספר לגורמים ראשוניים הוא תרגיל הכפל הארוך ביותר שהתוצאה שלו היא המספר הזה, והוא גם הפירוק היחיד . יוצא מן הכלל עמוד 41 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 101 – 107 ) ב פעילויות 20 – 22 התלמידים נעזרים בפירוק לגורמים ראשוניים כדי למצוא תרגילי כפל של שני גורמים שהתוצאה שלהם היא מספר נתון, וכן כדי לפתור תרגילי חילוק . לדוגמה, ב פעילות 20 הפירוק של 168 לגורמים ראשוניים הוא 7 × 3 × 2 × 2 × 2 = 168 . בעזרת חוקי החילוף והקיבוץ, אפשר למצוא תרגילי כפל של שני גורמים שהתוצאה שלהם היא ,168 או תרגילי החילוק המתאימים להם . לדוגמה : 168 = 14 × 12 = ( 7 × 2 ) × ( 3 × 2 × 2 ) או תרגיל החילוק 14 = 12 : 168 168 = 28 × 6 = ( 7 × 2 × 2 ) × ( 3 × 2 ) או תרגיל החילוק 6 = 28 : 168 פפ יי ננ ת הבלשת הבלש עמוד 44 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 95 - 100 ) ב סעיף א של פעילות 23 התלמידים מתבקשים לכתוב תרגילי כפל המתאימים לחישוב מספר החרוזים בציור . דוגמאות לתרגילים : = 68 × ,2 = 34 × ,4 = 17 × 8 . אפשר גם לכתוב תרגילים שיש בהם גורמים רבים יותר, למשל : = 17 × 4 × 2 . 23 . לפניכם ציור של חרוזים כחולים . א . כתבו תרגילי כפל המתאימים לחישוב מספר החרוזים : 19

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר