עמוד:29

א . שברים ומספרים עשרוניים – המכנים שונים מ- 10 , מ- 100 ומ- 1,000 ב פעילות 2 ( עם המורה ) התלמידים נדרשים להשתמש בידע הזה ולמצוא שבר ומספר עשרוני המתאימים לציור . מהתבוננות בעיגול אפשר לראות שהוא מחולק ל- 10 גזרות, ובכל גזרה יש שנתות המחלקות אותה ל- 10 חלקים שווים . לפיכך יש 100 חלקים כאלה בעיגול, ואם חלק אחד צבוע, מאית מהעיגול צבועה . = 2 : 3 עם המורה 2 . העיגול הוא השלם . א > איזה חלק מהעיגול צבוע ? כתבו שבר ומספר עשרוני מתאימים . = שבר > צבעו בצבע אחר 1 . 0 מהעיגול . 1 01 . 0 מספר עשרוני 100 חשוב מאוד לקיים דיון עם התלמידים ולבקש מהם להציע מספרים מתאימים על סמך הידע הקודם שלהם בשברים ובמספרים עשרוניים . כדאי גם לדון עימם בחלק השני של סעיף א : > צבעו בצבע אחר 1 . 0 מהעיגול . 1 = 1 . 0 ושהעיגול מחולק התלמידים יודעים ש- 10 ל- 10 גזרות שוות, ומכך הם יכולים להסיק שיש לצבוע גזרה אחת של העיגול . לדוגמה, כך : 1 , ב סעיף ב 1 ו- 100 לאחר שעסקו בשברים המוכרים 10 1 מהעיגול . כאן חשוב התלמידים מתבקשים לצבוע 4 במיוחד לקיים את הדיון שבתחתית הסעיף, שכן ייתכנו דרכים שונות לפתרון . דרך אפשרית אחת מסתמכת על הידיעה שחצי מ- 100 חלקים הם 50 חלקים, ומתוך 1 מ- 100 חלקים הם 25 חלקים . לכן כך ההבנה ש- 4 יש לצבוע 25 גזרות של מאית, למשל כך : 29

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר