עמוד:30

א . שברים ומספרים עשרוניים – המכנים שונים מ- 10 , מ- 100 ומ- 1,000 אפשר לבדוק ולראות שאכן 4 חלקים כמו החלק הצבוע הם עיגול שלם, ולכן החלק הצבוע הוא 1 מוכרת לתלמידים מלימוד נושא 1 מהעיגול . כמו כן צורת החלק הצבוע המתאים לשבר 44 1 = 25 . 0 . השברים, מה שיכול לחזק את ההבנה ש- 4 פפ יי ננ ת הבלשת הבלש עמוד 62 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 95 – 100 ) ב פעילות 3 התלמידים ממשיכים לתרגל את ההתאמה בין ייצוג השבר בעיגול ובין הייצוג שלו כמספר עשרוני . הם עושים זאת על ידי צביעה של החלק מהעיגול המתאים לשבר וכתיבת המספר העשרוני המתאים לשבר או למספר המעורב הנתון . הינה דוגמה לדרך אפשרית לפתור את סעיף ג : 1 מ- 100 חלקים הם 5 חלקים ) . גם 1 בעיגול ( 20 אפשר לצבוע תחילה חלק המתאים לשבר 20 במקרה הזה אפשר לוודא ש- 20 חלקים כאלה הם עיגול שלם : ג 9 = 20 מספר עשרוני 45 , ולכן על התלמידים לדעת שיש לצבוע 9 חלקים כאלה . 45 מאיות צבועות, ו- 45 . 0 = 100 המספר העשרוני המתאים הוא 45 . 0 : ג 9 = 20 45 . 0 מספר עשרוני 30

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר