עמוד:31

א . שברים ומספרים עשרוניים – המכנים שונים מ- 10 , מ- 100 ומ- 1,000 כתב סתרים - צורות במקום מספריםכתב סתרים - צורות במקום מספרים עמוד 64 ב פעילות 4 התלמידים מתבקשים למצוא מספרים גדולים מ- 4 . 0 וקטנים מ- 5 . 0 . הם עסקו בפעילויות כאלה בפרק "מספרים עשרוניים - חלק א" . אם הם מתקשים בכך, הם יכולים להיעזר בציור של ריבועים או של עיגולים, למשל כך : 49 . 0 4 . 0 5 . 0 43 . 0 5 . 0 < < 4 . 0 43 . 0 49 . 0 = = 2 ב עיגול א ב פעילות 5 מצופה מהתלמידים לכתוב שברים שהמכנה שלהם הוא 100 ( 100 4 ב עיגול ב ) , אך בחלקה השני של הפעילות הם מתבקשים לכתוב גם את השברים ו- 100 1 ל עיגול ב ) . הפעילות הזאת משמשת 1 ל עיגול א ו- 25 המצומצמים השווים לשברים האלה ( 50 למעשה הקדמה לדרך הפורמלית לעבור משבר למספר עשרוני ולהפך בעזרת צמצום והרחבה . ב פעילות 6 יש ייצוג של מלבן במקום עיגול, וכל שלם ( ליטר ) מחולק ל- 10 חלקים שווים . תלמידים הזקוקים לכך יכולים תחילה להמיר את המספרים העשרוניים לשברים ואז למצוא את 3 , השנת המתאימה לכל אחד מהם . יש לשים לב לכך שמופיעים שני מספרים שווים – 5 . 1 ו- 2 ויש לכתוב אותם משני הצדדים של אותה שנת . 31

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר