עמוד:33

א . שברים ומספרים עשרוניים – המכנים שונים מ- 10 , מ- 100 ומ- 1,000 ב . בסעיפים שונים קטע היחידה מחולק למספר שונה של חלקים . ג . ב סעיף ד ישר המספרים מתחיל מ- 50 . התלמידים רגילים לישרי מספרים המתחילים מ- ,0 ולרוב אינם נוהגים לבדוק מאיזה מספר הישר מתחיל . הצעה לפעילות פתיחה מסרטטים על הלוח ישרי מספרים כמו בדוגמאות האלה : 20 10 . 40 . 0 5 . 750 . 0 10 10 20 בכל פעם מסמנים נקודה על אחד הישרים ומבקשים מתלמידים לכתוב מספר עשרוני המתאים לנקודה המסומנת ולהסביר כיצד מצאו את המספר המתאים . אם התלמידים מתקשים למצוא מספר עשרוני מתאים, אפשר להנחות אותם להיעזר בשברים . ב פעילות 10 ( עם המורה ) משתמשים לראשונה במפורש בשיטת ההרחבה כדי לדעת איזה מספר עשרוני מתאים לשבר נתון : חשוב מאוד לקיים את ה דיון , שבו התלמידים צריכים להשתמש בידע שלהם בנושא הרחבת 7 כמספר עשרוני . שברים ולהגיע למסקנה שיש להשתמש במכנה 100 כדי לכתוב את השבר 25 28 ( מרחיבים את המכנה ואת המונה בגורם 4 ) , ולפיכך השבר המתקבל אחרי ההרחבה הוא 100 המספר העשרוני המתאים הוא 28 . 0 . שריחני עלי נ ו ל מ צוא מ ס פ ר עשרו נ י השווה 7 . כ יצ ד נ עשה ז את ? לשבר 25 א פ שר להיע ז ר בהרחבה ול מ צוא שבר שקל ל כ תוב אותו כ מ ס פ ר עשרו נ י . 33

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר