עמוד:39

ב . עיגול מספרים בהמשך הפעילות התלמידים מתבקשים לעגל מספרים עשרוניים שבחלקם יש עשיריות בלבד ובחלקם יש עשיריות ומאיות . הינה הפתרונות של סעיפים א – ט : א ≈ 1 . 4 ד ≈ 45 . 7 ז ≈ 58 . 19 ב ≈ 92 . 0 ה ≈ 7 . 0 ח ≈ 03 . 20 ג ≈ 3 . 16 ו ≈ 07 . 0 ט ≈ 97 . 20 20 4 20 1 1 21 0 16 7 סעיף י מוגדר אתגר משום שבמספר העשרוני הנתון בו יש אלפיות . הינה דרך לפתור אותו בעזרת ישר המספרים : 5 י ≈ 188 . 5 5 . 5 5 188 . 5 6 אפשר לדון עם התלמידים בפתרונותיהם בחלק מהסעיפים, לדוגמה להשוות בין סעיפים ה ו-ו, שבהם מספרים דומים אך הפתרונות שונים . הינה הפתרונות של פעילות 7 : 7 . עגלו למספרים שלמים . 2331 ≈ 5 . 22 ≈ 58 . 2 ≈ 5 . 0 פעילות 8 היא פעילות פתוחה, שיש בה תשובות אפשריות רבות בכל סעיף, ומומלץ לדון עם התלמידים בתשובות שכתבו . בניגוד לפעילויות אחרות בנושא, שבהן המספר העשרוני נתון ויש לעגל אותו למספר שלם, בפעילות הזאת המספר השלם נתון, ויש לחשוב על מספרים שאפשר לעגל אליו . כפי שמצוין ב סעיף א , כדאי לתת דוגמאות למספרים גדולים מהמספר הנתון ולמספרים הקטנים ממנו, וכן למספרים שיש בהם עשיריות בלבד או עשיריות ומאיות . דוגמאות לפתרונות אפשריים של סעיף א : 7 ≈ . 7 ≈ . 7 ≈ . 9 6 2 1 4 0 7 7 7 39

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר