עמוד:40

ב . עיגול מספרים ובהכללה : אפשר לעגל ל- 7 כל מספר שספרת היחידות שלו היא 6 וספרת העשיריות שלו גדולה מ- 5 או שווה ל- ,5 וכן כל מספר שספרת היחידות שלו היא 7 וספרת העשיריות שלו קטנה מ- 5 . באופן דומה, הכללה ל סעיף ג : אפשר לעגל ל- 20 כל מספר שיש בו עשרת אחת ו- 9 יחידות וספרת העשיריות שלו גדולה מ- 5 או שווה ל- ,5 וכן כל מספר שיש בו 2 עשרות וספרת העשיריות שלו קטנה מ- 5 . ב סעיף ב התלמידים אינם יכולים לתת דוגמאות למספרים הקטנים מהמספר הנתון משום שלא למדו על מספרים עשרוניים שליליים . פעילות 9 דומה לפעילות ,8 אך היא עוסקת במצבים מחיי היום-יום במקום במספרים בלבד . ייתכנו פתרונות רבים בכל סעיף . הינה דוגמאות לפתרונות : 9 . השלימו שני מספרים עשרוניים מתאימים בכל סעיף . בא גובה הציפור כ- 10 ס״מ . מה יכול משקל התיק שלי הוא כ- 9 ק״ג . להיות גובהה המדויק של הציפור ? מה יכול להיות משקלו המדויק של התיק שלי ? 72 . 9 12 . 10 25 . 69 . 8 ק״ג ק״ג ס״מ ס״מ יוצא מן הכלליוצא מן הכלל עמוד 74 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 101 – 107 ) פעילויות 10 – 12 עוסקות בעיגול מספרים עשרוניים לעשיריות . ב פעילות 11 הוא נעשה בעזרת ישר המספרים, בתהליך דומה לזה של עיגול מספרים עשרוניים למספרים שלמים : 11 . עגלו לעשיריות . אפשר להיעזר בישר המספרים . 9 . 2 ≈ 87 . 2 9 . 2 85 . 2 8 . 2 דד וגוג ממ הה 87 . 2 בעיגול מספר לעשיריות יש למצוא את המספר בעשיריות שלמות הקרוב לו ביותר . המספר 87 . 2 נמצא בין 8 . 2 ל- 9 . ,2 והוא קרוב יותר ל- 9 . 2 . לכן 9 . 2 ≈ 87 . 2 . כמו בעיגול למספרים שלמים, גם בעיגול לעשיריות מתחילים ללמוד את הנושא בפעילות המעוררת חשיבה ואינטואיציה בנוגע לעיגול לעשיריות . 40

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר