עמוד:48

ג . חיבור וחיסור במאונך מבקשים מהתלמידים להשלים את המספר השני בתרגיל כך שבתוצאה יתקבל מספר המתאים לתנאי כלשהו : • מספר קטן מ- 20 • מספר גדול מ- 17 • מספר שלם • מספר שספרת העשיריות שלו היא 1 • מספר שספרת המאיות שלו היא 1 . פפ יי ננ ת הבלשת הבלש עמוד 86 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 95 – 100 ) גם ב פעילות 15 לפני שהם פותרים את התרגילים במאונך, התלמידים מתבקשים להשתמש ביכולת של אומדן והערכת סדר הגודל של התוצאות . הצעה לפעילות נוספת אפשר להציג לתלמידים שאלות נוספות לפני שפותרים את התרגילים שבפעילות 15 : 1 . לאיזה מהתרגילים שבטור השמאלי התוצאה הגדולה ביותר ? ( תרגיל ב : ההפרש בין המחוסר למחסר הוא גדול יותר מסכום שני המחוברים בכל אחד משני התרגילים האחרים בטור . ) איך ידעתם בלי לפתור ? 2 . לאיזה מהתרגילים שבטור האמצעי התוצאה הקטנה ביותר ? ( תרגיל ד : בתרגיל ד ההפרש הוא בערך ,1 בתרגיל ה ההפרש הוא בערך 5 ואילו בתרגיל ו הסכום גדול מ- 5 ואף גדול מ- 6 לאחר ההמרות . ) איך ידעתם בלי לפתור ? 3 . לאיזה מהתרגילים שבטור הימני התוצאה הגדולה ביותר ? ( תרגיל ט : הסכום בתרגיל ז קטן מ- 10 . בשני התרגילים האחרים מופיעים אותם מספרים . ההפרש ביניהם קטן מסכומם, ולכן התוצאה של תרגיל ט, שהיא גדולה מ- ,10 היא הגדולה ביותר . ) איך ידעתם בלי לפתור ? ב פעילויות 16 ו- 17 נתון תרגיל פתור, ויש להיעזר בו כדי לפתור את תרגילי החיבור ( פעילות 16 ) או החיסור ( פעילות 17 ) הנתונים . הינה דוגמה לדרך פתרון של סעיף א של פעילות 17 : נתון התרגיל הפתור : 64 . 7 = 09 . 5 - 73 . 12 ויש לפתור את התרגיל הזה : 64 . 27 א = 09 . 5 - 73 . 32 48

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר