עמוד:57

אחוזים ד לדוגמה, ב סעיף ד : % 27 עשרים ושבעה אחוז 100 , ולכן ב פעילות 4 מצופה מהתלמידים לדעת שב סעיף א לעיגול שלם צבוע מתאים השבר 100 50 , ולכן יש לכתוב % 50 . יש לכתוב % 100 , ושב סעיף ב לחצי עיגול צבוע מתאים השבר 100 ב פעילות 5 השלם הוא ריבוע המחולק ל- 100 חלקים שווים, וגם אותו הילדים מכירים מפרקי המספרים העשרוניים . בכל סעיף נתון ייצוג אחד מתוך ארבעה ייצוגים – ציור, שבר, מספר עשרוני ואחוזים, ועל התלמידים להשלים את שאר הייצוגים . סעיף ז מסומן כאתגר משום שעד כה לא התבקשו התלמידים להמיר שבר שהמכנה שלו שונה מ- 100 לאחוזים . לעומת זאת הם 1 , בסעיף ב של פעילות 4 . כן התבקשו להתאים אחוזים לציור המתאים לשבר 2 יוצא מן הכלליוצא מן הכלל עמוד 102 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 101 – 107 ) פעילות 6 עוסקת באומדן של כמויות חלקיות באחוזים . על התלמידים לאמוד את האחוזים המתאימים לחלק הצבוע במלבן כשאין בציור קווי חלוקה המאפשרים לקבוע את הכמות החלקית המדויקת . קו החלוקה היחיד מסמן חצי מהמלבן השלם, וב סעיפים ב – ד יש להיעזר בו כדי לבצע את האומדן . ד % 30 % 60 % 90 לדוגמה, ב סעיף ד : 57

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר