עמוד:58

אחוזים אפשר לראות שהחלק הצבוע במלבן גדול מחצי, ולכן אינו יכול להיות % 30 . הוא גם אינו מתאים ל- % 90 משום שאז גודל החלק הצבוע היה צריך להיות קרוב יותר למלבן השלם . לכן האפשרות המתאימה היא % 60 . ב פעילות 7 יש בשני הסעיפים עמודה המוגדרת אתגר משום שמופיעים בה שבר ואחוזים הגדולים משלם, שהתלמידים לא עסקו בהם עד כה בפרק . ב סעיף א אפשר לצייר שני עיגולים כרמז לתשובה – % 200 . אפשר גם לשאול את התלמידים איזה מספר נוסף מתאים ( המספר 2 ) . פעילות 8 משמשת הקדמה לפעילויות שבהן התלמידים נדרשים להתאים בין אחוזים ובין שברים שהמכנה שלהם שונה מ- 100 . יש לוודא שהתלמידים מוצאים את כל התשובות האפשריות, ומומלץ לדון בנימוקים שלהם לתשובות המתאימות . הינה הפתרון של סעיף א : 8 . איזה חלק מהריבוע הגדול צבוע ? הקיפו את כל התשובות המתאימות . אפשר להיעזר בצמצום ובהרחבה . א 8 . 0 08 . 0 % 80 % 8 8 4 0 1 50 8 100 2 25 מהציור אפשר להסיק מיד שהמספרים המתאימים באחוזים, בשבר ובמספר עשרוני הם % 8 , 2 4 ו- 825 ו- 08 . 0 בהתאמה, ואם מצמצמים את השבר, אפשר לראות שגם השברים 10050 מתאימים . ייתכן שיהיה צורך לחזור על הנושא של צמצום והרחבה של שברים, שעסקו בו התלמידים בפרקים קודמים . פעילויות 10 – 12 עוסקות בפעולה ההפוכה – מעבר משבר שהמכנה שלו שונה מ- 100 לאחוזים . לצורך כך אפשר להשתמש בהרחבה . פעילות 10 ( עם המורה ) אינה מציגה מיד את שיטת ההרחבה, אלא מאפשרת לתלמידים 1 ( מתוך ידיעה 20 = 5 להתמודד בעצמם עם הפתרון . ייתכן שיהיו ילדים שידעו ש- 100 ש- 20 = 5 : 100 ) , ואחרים יציעו להשתמש בהרחבה . חשוב מאוד לדון עם התלמידים בדרכי הפתרון שלהם . 4 וכדומה . 1 , 4 ב פעילות 11 , ב סעיף ב התלמידים יכולים לכתוב כל שבר השווה ל- 1 , למשל 1 ב 100 = % 58

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר