עמוד:59

אחוזים ב פעילות 12 יש להבין שהשבר המורחב המתאים למציאת האחוזים ( בשורה השנייה בטבלה ) , הוא שבר שהמכנה שלו הוא 100 . סעיף האתגר בפעילות הזאת, כמו האתגרים הקודמים בפרק, 125 , והאחוז עוסק בשבר גדול מ- 1 . אם מרחיבים אותו לשבר שהמכנה שלו הוא 100 מקבלים 100 המתאים – % 125 . הטבלה הכחולה ב עמוד 106 מציגה את השברים ואת האחוזים המתאימים להם שחשוב שהתלמידים יכירו ויזכרו בעל פה . פעילויות 13 ו- 14 עוסקות באומדן של כמויות חלקיות באחוזים . ב פעילות 13 לחלק מהצורות אפשר להתאים אחוזים במדויק, ובחלקן יש להשתמש באומדן . הינה הפתרון של הפעילות הזאת : 13 . כמה אחוזים מכל צורה צבועים ? מתחו קווים . פחות מ- % 25 מהצורה יותר מ- % 25 מהצורה ופחות מ- % 50 מהצורה % 75 מהצורה % 25 מהצורה יותר מ- % 50 מהצורה ופחות מ- % 75 מהצורה % 50 מהצורה יותר מ- % 75 מהצורה 59

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר