עמוד:60

אחוזים מומלץ לדון עם התלמידים בהסברים שלהם בנוגע לאופן שבו קבעו איזה תיאור מתאים לכל ציור . דוגמאות להסברים אפשריים : 1 . בצורה הזאת : 3 , ולכן מתאים לו התיאור הזה : 1 וקטן מ- 4 אפשר לראות שהחלק הצבוע גדול מ- 2 יותר מ- % 50 מהצורה ופחות מ- % 75 מהצורה 2 . בצורה הזאת : 1 משום שהחלק הצבוע בצהוב בציור הזה הוא רבע אפשר לראות שהחלק הצבוע גדול מ- 4 מהצורה : 1 , ולכן מתאים לו התיאור הזה : אבל הוא קטן מ- 2 יותר מ- % 25 מהצורה ופחות מ- % 50 מהצורה הציורים המתאימים לאחוזים המדויקים – % ,25 % 50 ו- % 75 – מוצגים בצורה לא שגרתית, ויש להפעיל שיקול דעת במציאתם . לדוגמה, הציור המתאים ל- % 50 מוצג כך : פפ יי ננ ת הבלשת הבלש עמוד 108 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 95 – 100 ) פעילויות 15 ו- 16 עוסקות בעובדה שערך האחוז תלוי בגודל של השלם ( כפי שגודל החלק ששבר מייצג תלוי בגודל של השלם ) . ב פעילות 15 מתואר מצב שבו שתי ילדות צבעו את אותו חלק מחזית השידה שלהן ( % 20 ) , אך השטח הצבוע בשידה של רחלי גדול מהשטח הצבוע בשידה של אילה . זאת משום שחזית השידה של רחלי גדולה יותר, ולכן גם החלק היחסי ממנה גדול יותר . 60

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר