עמוד:63

שוב חישוב 97 מספרים בסך הכול . אפשר לענות באופן דומה על סעיפים ב ו- ג . ב סעיף ד אפשר להציב במעריך החזקה מספרים עוקבים החל מ- 1 ולבדוק כמה אפשרויות יש . בטבלה שב פעילות 5 התאים שיש לסמן בהם X הם בטור שכותרתו "תרגיל חזקה למציאת השטח הצבוע במ"ר", בשורות שבהן החלק הוא בצורת מלבן שאינו ריבוע, כלומר בחלקים שצבעם כתום, ירקרק, אדום וסגול . ב פעילות 6 ייתכנו הסברים שונים, וכדאי לדון עם התלמידים בהסברים שלהם . לדוגמה, ב סעיף ג : ג 125 = הסבר : 3 5 אפשר לפתור את התרגיל 125 = 3 5 ולהיווכח שזאת התשובה הנכונה, או להיעזר בסימני התחלקות ב- 3 ולהיווכח שהמספר 125 אינו מתחלק ב- ,3 ולכן התרגיל אינו יכול להיות חזקה שבסיסה 3 . ב סעיף א של פעילות 7 אפשר להיעזר בעובדה ש- 1,000 = 3 ,10 ולכן כדי לקבל תוצאה גדולה מ- ,1,000 אפשר לכתוב במעריך של החזקה כל מספר הגדול מ- 3 . ב סעיף ב אפשר להסתמך על אותו תרגיל חזקה שהוצע בסעיף א ולהסיק ממנו שהבסיס של החזקה צריך להיות קטן מ- 10 ( כי המספר המבוקש קטן מ- 800 ) . אפשר לנסות לפתור את תרגילי החזקה שבסיסם קטן מ- 10 ולהיווכח שהתרגילים המתאימים לתוצאה בין 300 ל- 800 הם 3 ,7 3 8 ו- 3 9 . 63

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר