עמוד:76

ב . תכונות הממוצע ב פעילויות 17 – 19 התלמידים מנתחים מצבים מתוך המשחק . הפעילויות יהיו מובנות וקלות יותר לתלמידים שהתנסו במשחק בעצמם . בסוף פעילות 19 יש דיון המסכם את המסקנות מהמשחק : • איזה מספר אפשר להוסיף לקבוצת מספרים בלי לשנות את הממוצע ? • מה משותף לזוגות מספרים שאפשר להוסיף לקבוצת מספרים בלי לשנות את הממוצע ? • מה קורה לממוצע כשמוסיפים מספר גדול מהממוצע ? מה קורה כשמוסיפים מספר קטן מהממוצע ? דד יוןיון הינה תשובות אפשריות על השאלות בדיון : איזה מספר אפשר להוסיף לקבוצת מספרים בלי לשנות את הממוצע ? מספר השווה לממוצע של המספרים בקבוצה . מה משותף לזוגות מספרים שאפשר להוסיף לקבוצת מספרים בלי לשנות את הממוצע ? המשותף הוא שהממוצע של שני המספרים שווה לממוצע המספרים בקבוצה . מה קורה לממוצע כשמוסיפים מספר גדול מהממוצע ? הממוצע החדש גדול יותר . מה קורה לממוצע כשמוסיפים מספר קטן מהממוצע ? הממוצע החדש קטן יותר . ב פעילות 20 מיישמים את המסקנות האלה בהקשר מחיי היום-יום . ב פעילויות 21 – 25 משתמשים בכל התכונות והמאפיינים שנלמדו לאורך היחידה כדי לפתור שאלות מסוגים שונים . יוצא מן הכלליוצא מן הכלל עמוד 149 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 101 – 107 ) מז ל ש כ ד י לחשב ממ וצע לא צריך בא מ ת לחלק שווה בשווה ! 76

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר