עמוד:89

ב . שכיחות ושכיחות יחסית בהמשך הפעילות התלמידים מתבקשים להשוות בין המידע המוצע בדיאגרמת העמודות למידע המוצג בדיאגרמת העוגה . חשוב לעודד את התלמידים לנמק את בחירתם . אפשרות ד אפשרות ב אפשרות ג אפשרות א 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 0 אבגד אפשרות מ ס פ ר ה ת ל מ יד ים אפשר למלא בטבלה את השכיחות היחסית של כל אחת מהאפשרויות כך : » חשבו את השכיחות היחסית של כל אחת מהאפשרויות וכתבו אותה בטבלה . דגבאהאפשרות השכיחות היחסית אם פ חות מ חצי מ תל מ י ד י ה כ יתה הקי פ ו את הא פ שרות ה נ כ ו נ ה, 6 עליי לקיים ד יון ב נ ושא . 2 20 8 20 4 20 20 אפשר גם לכתוב שברים מצומצמים . בטבלה אפשר לראות שפחות מחצי מהתלמידים הקיפו את האפשרות הנכונה, אפשרות ג 8 ) , ולכן על התלמידים לקיים דיון בנושא . 10 < 20 ( 20 ב פעילות 5 התלמידים מתרגלים את מציאת השכיחות היחסית, וכן לומדים מהי השכיחות היחסית של נתון שערכו 0 וכיצד מציגים אותו בדיאגרמת עוגה . 0 ) . • שכיחות יחסית של נתון שערכו 0 היא 0 , כי 0 מתוך כל מספר הוא 0 ( 0 = n • בדיאגרמת עוגה אי אפשר להציג נתון שערכו 0 . לכן הקטגוריה תופיע רק בטבלת השכיחויות, אך לא יהיה לה ביטוי בדיאגרמת העוגה עצמה . לדוגמה, הנתון של אווזים בצבע חום יופיע בטבלה : שכיחות יחסיתשכיחותצבע 6 אפור שחור לבן ג׳ינג׳י חום סה״כ 6 1 = 318 18 = 1 18 דד וגוג ממ הה 0 0 18 0 = 18 89

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר