עמוד:90

ב . שכיחות ושכיחות יחסית אך לא יופיע בדיאגרמת העוגה : סעיף ג עוסק בנושא ניתוח סיכויים, שנלמד כבר בכיתה ד . בפעילות הזאת על התלמידים לבחור מתוך שני מאורעות איזה מהם סביר יותר שיקרה על פי הנתונים . חשוב לבקש מהתלמידים לנמק את תשובתם, לדוגמה : • סביר יותר שהאווז בארון יהיה בצבע אפור כי יש אווזים אפורים רבים יותר . • סביר יותר שלאווז בארון יש זכנפיים כי לכל האווזים יש כנפיים, כולל האווזים הצהובים . הינה הפתרון של הסעיף : או האווז שבארון שחורהאווז שבארון חום או האווז שבארון אינו צהובהאווז שבארון צהוב או האווז שבארון אפורהאווז שבארון לבן או האווז שבארון צהובלאווז שבארון יש כנפיים › אחת האפשרויות שלמעלה היא ודאית . איזו ? › אחת האפשרויות שלמעלה היא בלתי-אפשרית . איזו ? לאווז שבארון יש כנפיים . האווז שבארון חום . צבעי האווזים של דוד אפרים אפור שחור לבן חום דד וגוג ממ הה מקרא 90

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר