עמוד:91

ב . שכיחות ושכיחות יחסית ב פעילות 6 התלמידים עוסקים במצבים שבהם השכיחויות של שני נתונים שוות, אך השכיחויות היחסיות שלהם שונות ( ב סעיף ב ) ובמצבים שבהם השכיחויות היחסיות של שני נתונים שוות, אך השכיחויות שלהם שונות ( ב סעיף ג ) . ב סעיף א התלמידים צריכים לכתוב מקרא לצבעי הגזרות בדיאגרמת העוגה . מומלץ לדון עם התלמידים בקשר שבין גודל הגזרה בכל עיגול ובין מספר התלמידות בכל קבוצה . התלמידים צריכים להבין שכל גזרה מייצגת חלק מכלל התלמידות . כך לדוגמה, בכיתה ה 1 הגזרה הגדולה ביותר ( הכתומה ) מתאימה למספר התלמידות הגדול ביותר – מספר התלמידות שבחרו בחוג צילום ( 16 ) . א . כתבו את החוג המתאים ליד כל צבע . כיתה ה 1 כיתה ה 2 אנגלית צילום דרמה בסעיפים ב ו- ג התלמידים לומדים על הקשר בין שכיחות לשכיחות יחסית . אף שבשתי הכיתות אותו מספר תלמידות בחרו בחוג צילום ( 16 תלמידים ) , השכיחויות היחסיות שלהם שונות כי המספר הכולל של התלמידות בכל כיתה שונה ( 24 תלמידות בכיתה ה 1 ו- 36 תלמידות בכיתה ה 2 ) . לכן ב סעיף ב השכיחות היחסית של תלמידות כיתה ה 1 שבחרו בחוג צילום היא 16 . לפיכך השכיחות 16 , והשכיחות היחסית של תלמידות כיתה ה 2 שבחרו בחוג הזה היא 2436 16 ) . 16 < 36 היחסית של החוג בכיתה ה 1 גדולה יותר ( 24 ב סעיף ג לחוג אנגלית יש אותה שכיחות יחסית בשתי הכיתות . אפשר לראות זאת בדיאגרמת העוגה – הגזרות הכחולות בשני העיגולים שוות . אפשר לראות זאת גם בעזרת חישוב – השכיחות 6 ) , כמו גם השכיחות היחסית של החוג בכיתה 1 = 124 ( 4 היחסית של החוג בכיתה ה 1 היא 4 9 ) . 1 = 36 ה 2 ( 4 91

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר