עמוד:94

שוב חישוב ב פעילות 6 חשוב שהתלמידים ישלימו בלי לחשב . לדוגמה, ב סעיף ד : = ד 3 × 913 + 2 × 913 5 × 913 אפשר לדעת שתוצאות התרגילים משני צידי סימן השוויון שווים על סמך היכרות עם חוק הפילוג של הכפל מעל החיבור . פעילויות 8 ו- 9 הן פעילויות אתגר משום שבתרגילים בהן יש שברים . גם כאן יש לזכור את חוקי סדר הפעולות . הינה הפתרונות של הפעילויות האלה : א 2 = × + ג 0 = × - 1 5 = + × ד 6 = × ( + ) ב 5 1 ו- 5 כך שתתקבל התוצאה המבוקשת . 9 , 5 אתגראתגר 8 . כתבו בכל תרגיל את המספרים 9 9 9 99 9 9 9 9 1 1 55 1 1 5 5 5 5 55 1 1 4 34 = 8 1 ג 4 1 4 14 1 = 8 א 8 1 1 4 74 = 8 1 ד 8 1 4 14 = 8 ב 8 9 . הוסיפו סימני פעולה בכל סעיף כך שתתקבל התוצאה הנתונה . השתמשו רק בסימנים + או - או × . אתגראתגר x x x x - x + + ב פעילות 10 התלמידים מיישמים את סעיף ב בתזכורת שבתחילת הפינה ( בעמוד 180 בספר לתלמיד ) : בתרגיל שיש בו רק חיבור וחיסור או רק כפל וחילוק פותרים לפי הסדר, משמאל לימין . לדוגמה, ב סעיף א אפשר לכתוב את תרגיל החיבור ולפתור אותו כך : כמה ישלם יוחנן עבור חמשת הפריטים ? כתבו תרגיל שקל לחשב בעל פה לפי הסדר וענו . 110 ש״ח 27 ש״ח 39 ש״ח 63 ש״ח 51 ש״ח = + + + + תשובה : 290 27 63 110 ( 39 51 ) ״ 290 ש ח 90 90 ייתכנו דרכים אחרות לכתוב את התרגיל ולפתור אותו, וכדאי לדון עם התלמידים בדרכים האלה . ב סעיף ב מיישמים את אותו רעיון בתרגיל שבו פעולות כפל בלבד . 94

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר