עמוד:103

מבוא / יוצא מן הכלל מספר התלמידים הכולל בשני החוגים על ידי חישוב סכום מספרי התלמידים בשתי הקבוצות, יש לחסר מהסכום את מספר התלמידים המשותפים לשתי הקבוצות : 7 = 2 – 5 + 4 מספר התלמידים מספר התלמידים בקבוצה B הנמצאים בשתי הקבוצות סך כל התלמידים מספר התלמידים בקבוצה A אילו היה מדובר בשתי קבוצות זרות ( שאין להן איברים משותפים ) , מספר הילדים הכולל בשני החוגים היה שווה לסכום מספרי התלמידים בשתי הקבוצות . לדוגמה : קבוצה A ( תלמידי הכיתה הרשומים לחוג קרמיקה ) : אפרים, בני, אלי, יהודה ורובי . קבוצה B ( תלמידי הכיתה הרשומים לחוג בישול ) : שלום, רחמים, מוטי, דני ושימי . לשתי הקבוצות האלה אין איברים משותפים, ואם מחשבים את הסכום של מספרי התלמידים בשתי הקבוצות, מקבלים 9 ( 9 = 5 + 4 ) שהוא המספר הכולל של התלמידים בשתי הקבוצות . בכיתה ה התלמידים אינם עוסקים בקבוצות זרות, והם יעסקו בהן בכיתה ו . * * * עמוד 15 יוצא יוצא ממ ן הן ה ככ לללל בחנות "המון כיסאות" יש 9 דגמים של כיסאות ילדים . בתרשים שלפניכם מוצגות שתי קבוצות של כיסאות . כמה כיסאות יש מכל סוג ? השלימו מספרים מתאימים בתרשים . בב דד יקהיקה האם סכום המספרים בתרשים הוא 9 ? כיסאותשישלהם מ ש ע נ ת כיסאות ש י ש ל ה ם י ד י ו ת כיסאות כיסאות כיסאות 432 103

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר