עמוד:26

א . מצולעים - חזרה והעמקה חיחי דד ות ות ממ סס פפ ריםרים עמוד 9 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 137 - 143 ) . ב פעילות 7 עוסקים בסימטרייה סיבובית של מצולעים, והתלמידים נעזרים בשקף המצולעים שבחוברת האביזרים . הפעילות היא אינטואיטיבית ונקודת הסיבוב לא סומנה . מעניין לערוך פה דיון בשאלה אם במצולע שיש לו סימטרייה סיבובית יש צלעות השוות באורכן . אפשר להציג טענה של ילד : ציירתי מצולע שיש לו סימטרייה סיבובית ואין לו צלעות שוות . האם זה ייתכן ? בהמשך, כשחוקרים את תכונות המקבילית, התלמידים יכולים להסיק שיש בה צלעות נגדיות שוות זו לזו וזוויות נגדיות שוות זו לזו כי יש לה סימטרייה סיבובית . עמודים 11 - 13 : ישרים מקבילים וישרים מאונכים אפשר לערוך תזכורת ולבקש מהתלמידים דוגמאות לישרים מקבילים בחיי היום-יום ( בריהוט בכיתה, במשקופים, בפסי הרכבת, בתלמים בשדה ועוד ) . אפשר גם לבקש שיתארו במילים שלהם מה המשמעות של תכונת המקבילות . בדיון ייתכן שיעלה הרעיון של המרחק בין מקבילים, כלומר אורך הקטעים המאונכים לישרים המקבילים . אם המרחק בין שני הישרים הוא קבוע, הישרים מקבילים זה לזה . אפשר לסרטט כמה קטעים המאונכים לשני הישרים וקצותיהם על הישרים, ולהיווכח שכולם שווים באורכם . לדוגמה : ב פעילות 8 התלמידים נוכחים לדעת שבמצולע האלכסונים יכולים להיות מקבילים זה לזה ואף להיות מקבילים לצלעות . 8 . א . סמנו במתומן צלע המקבילה לצלע הירוקה . ב . > סרטטו במתומן אלכסון המקביל לצלע הירוקה . > האם יש במתומן אלכסון נוסף המקביל לצלע הירוקה ? אם כן, סרטטו אותו . צלע מקבילה אלכסונים מקבילים 26

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר