עמוד:30

א . מצולעים - חזרה והעמקה ב פעילות 20 עוסקים באומדן זוויות במצולעים . תלמידים מתקדמים יכולים לנסות להעלות השערה על הקשר שבין סוגי המצולעים שיש בהם אלכסון הנמצא מחוץ למצולע ובין סוגי הזוויות במצולעים אלה . רק במצולע שב סעיף ה ובמצולע שב סעיף ו יש זוויות נישאות, ורק בשני המצולעים האלה יש אלכסון הנמצא מחוץ למצולע . התלמידים יכולים לבדוק את השערתם ב פעילות 4 , עמוד 8 בספר לתלמיד . מצולעים שיש בהם זוויות נישאות נקראים מצולעים קעורים , ומצולעים שאין בהם זוויות נישאות נקראים מצולעים קמורים . ב פעילות 21 נושא הזוויות מופיע בהקשר של כיווני שושנת הרוחות : צפון, מזרח, דרום ומערב . פעילויות 22 – 26 עוסקות במדידה במד זווית . נושא זה אינו מחויב בתוכנית הלימודים . יש שני דברים שכדאי לשים לב אליהם כשמשתמשים במד זווית : 1 . במד זווית סטנדרטי אפשר למדוד רק זוויות עד ° 180 : 2 . במד הזווית יש סימון כפול המאפשר למדוד זוויות בכיוונים שונים : למדידת זוויות שהפתיחה שלהן היא כלפי הצד הימני של קו האפס ( ראו איור ימני ) נשתמש בסימון הזוויות הפנימי יותר, לדוגמה : באיור הימני הזווית המתאימה היא ° 40 . למדידת זוויות שהפתיחה שלהן היא כלפי הצד השמאלי של קו האפס ( ראו איור שמאלי ) נשתמש בסימון החיצוני, לדוגמה : באיור השמאלי הזווית המתאימה היא ° 60 . כשמלמדים מדידה מכל סוג שהוא, חשוב לכוון את התלמידים לנסות לאמוד את הגודל במידת האפשר כדי לא להסתמך רק על המדידה אלא להפעיל שיקול דעת ולבדוק אם התשובה הגיונית, למשל בבואם למדוד את גודל הזוויות ב פעילות 22 : 30

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר