עמוד:31

א . מצולעים - חזרה והעמקה 22 . מדדו כל זווית בעזרת מד זווית וכתבו את גודלה . גבא ? ? ? אפשר להשתמש בפינה של דף מלבני או בפינה של סרגל כדי להשוות כל זווית לזווית ישרה ולמיין אותה . זווית קהה זווית חדה ב סעיף א הזווית נראית חדה, לכן הציפייה היא שתתקבל במדידה זווית הקטנה מ-° 90 . ב סעיף ב הזווית נראית ישרה, לכן הציפייה היא שתתקבל במדידה זווית השווה ל-° 90 . ב סעיף ג הזווית נראית קהה, לכן הציפייה היא שתתקבל במדידה זווית הגדולה מ-° 90 וקטנה מ-° 180 . לאחר המדידה במד הזווית יבדקו התלמידים אם גודלי הזוויות שהתקבלו תואמים את הציפיות שלהם . פעילויות 24 – 26 בפעילויות האלה עוסקים בסכום זוויות במשולשים ובמרובעים . לפי תוכנית הלימודים התלמידים אינם צריכים לשלוט בנושא זה, עם זאת העיסוק במדידות מפתח את ההבנה של התלמידים שבכל משולש סכום הזוויות שווה וכן בכל מרובע . ב פעילות 25 יש המחשה ויזואלית לסכום הזוויות במשולש . התלמידים חותכים משולש לשלושה חלקים כך שבכל חלק זווית אחרת . הם מצמידים את הזוויות ונוכחים שהזוויות מרכיבות יחד זווית שטוחה, כלומר זווית של ° 180 . זאת איננה הוכחה אלא המחשה . ב פעילות 26 יש מגוון התנסויות המראות שסכום הזוויות במרובע הוא ° 360 . פפ עילות לעילות ל ככ ל הל ה ככ יתהיתה 25 . סרטטו על דף משולש כרצונכם . השתמשו בסרגל . צבעו כל זווית בצבע חתכו את המשולש כך שכל שונה לבחירתכם : הצמידו את הזוויות כך : זווית תהיה בחלק אחר : 31

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר