עמוד:49

ה . דלתונים וטרפזים פעילות 5 עוסקת בדלתון קעור . הדלתון ב סעיף ב הוא דלתון קעור . הינה אפשרויות להשלמת דלתונים קעורים : » השלימו את הסרטוטים כך שיתקבלו שלושה דלתונים קעורים שונים : ב פעילות 6 התלמידים עוסקים באלכסון של הדלתון המחלק את הדלתון לשני משולשים שווי שוקיים . אפשר לבקש כבר בשלב זה, כהטרמה לנושא, לגזור דלתונים לאורך האלכסון שאיננו קו הסימטרייה ולשאול אילו משולשים מתקבלים . פעילות 7 חיחי דד הה 7 . איזה מרובע יוצא דופן ? הקיפו אותו . נימוק : האם יש אפשרויות נוספות ? הדגבא תשובה אפשרית : מרובע ה יוצא דופן כי הוא היחיד שאינו דלתון . נימוק נוסף : כי רק למרובע ה אין סימטרייה שיקופית ולכל האחרים יש סימטרייה שיקופית . תשובה אפשרית נוספת : מרובע ג יוצא דופן כי הוא היחיד שיש לו זווית נישאה ( גדולה מ-° 180 וקטנה מ-° 360 ) . נימוק נוסף : מרובע ג יוצא דופן כי הוא היחיד שיש לו אלכסון העובר מחוץ לו . ייתכן שבכיתתכם יעלו עוד תשובות ונימוקים אפשריים . פעילות 8 עוסקת בקשר בין דלתונים למקביליות . יש דלתונים מיוחדים שהם גם מקביליות : אלה הם המעוינים והריבועים . 49

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר