עמוד:70

ב . גובה של משולש לאחר פעילות הפתיחה מופיעה ההגדרה של גובה של משולש : גובה של משולש הוא קטע המחבר בין קודקוד לצלע שמולו ( או להמשכה ) ומאונך לה . גובה ב פעילויות 1 – 3 התלמידים מתרגלים הגדרה זו ומסרטטים גבהים לפי תנאים שונים . כדי לסרטט גבהים ולבדוק אם הקטע המסורטט הוא גובה אפשר להשתמש באחד מהכלים האלה : • סרגל משולש : • סרגלי מקבילים ( מתוך פרק המרובעים ) : • כל סרגל אחר . שימו לב : יש תלמידים שעשויים לחשוב שגובה מסרטטים רק כשצלע המשולש מסורטטת במקביל לבסיס הספר, ולכן חשוב לתרגל את סרטוט הגובה במשולשים במנחים שונים . אפשר גם לבקש מהתלמידים לסרטט משולשים במחברת, לבחור במשולשים אלה קודקוד וצלע מולו ולסרטט גובה . ב פעילות 4 ( עם המורה ) וב פעילות 5 התלמידים נחשפים לשני סוגים של גבהים מיוחדים : • גובה המתלכד עם צלעות המשולש . • גובה הנמצא מחוץ למשולש . ב פעילות 6 ( עם המורה ) התלמידים בודקים אם יש קשר בין סוג המשולש למיקום של גובהו ומגיעים למסקנות האלה : • במשולשים חדי זוויות – כל הגבהים נמצאים בתוך המשולש . • במשולשים קהי זווית – גובה אחד נמצא בתוך המשולש ושני גבהים נמצאים מחוץ למשולש . • במשולשים ישרי זווית – גובה אחד נמצא בתוך המשולש ושני גבהים מתלכדים עם צלעות המשולש . 70

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר