עמוד:95

ג . ריצוף ריצופים שבהם שלושה סוגים של מצולעים משוכללים חופפים : 4 . 6 . 4 . 3 יש סוג נוסף של ריצוף ממצולע משוכלל של 12 צלעות, שאינו מופיע במארז האביזרים : 12 . 6 . 4 למעשה, אם מרצפים בשני סוגים של מצולעים משוכללים חופפים או יותר, כך שסביב כל קודקוד בריצוף יש אותו סידור של מצולעים, קיימים שמונה סוגי ריצופים בלבד – כל אלה המפורטים לעיל . בפעילות לתלמידים הכוונה היא להתנסות בלבד ואין צורך להציג לפניהם את ההסבר שלעיל עם סימון המצולעים סביב הקודקודים . אפשר לדון עימם בסוגי הריצופים שמצאו ולבדוק אם הם זהים לאלה שמצאו חבריהם או שונים מהם . בחידה שב פעילות 11 על התלמידים לנסות לבנות את הריצוף ולהיווכח שהמצולע החסר הוא משושה משוכלל . ב פעילות 12 התלמידים נעזרים בגודל הזוויות שמצאו בפעילות 8 כדי לחשב את סכום הזוויות סביב קודקודים בריצופים שונים . התלמידים צריכים לבחון אילו זוויות נמצאות סביב הקודקוד ולדעת לבצע את החישוב המתאים למציאת סכומן . זו הזדמנות ליצירת קשר בין הגאומטרייה לחשבון כי החישוב כולל תרגילי שרשרת, ויש לוודא שהתלמידים פותרים אותם נכון ומשתמשים בחוקי סדר הפעולות . אפשר לדון עימם בחישובים ובתרגילים שכתבו . בכל הסעיפים צריך להתקבל סכום זוויות של ° 360 . 95

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר