עמוד:100

ג . ריצוף בחידה שב פעילות 19 מופיע ריבוע ששטחו 16 משבצות . אם מחלקים אותו לארבעה מצולעים חופפים, הרי שבכל מצולע כזה צריכות להיות 4 משבצות . חשוב לוודא שארבעת המצולעים שהתקבלו אכן חופפים . הינה שתי אפשרויות לפתרון . יש אפשרויות נוספות : חיחי דד הה חיחי דד הה 19 . סרטטו קטעים ישרים לאורך קווי הרשת וחלקו את הריבוע לארבעה מצולעים חופפים שאינם מרובעים ואינם משולשים . רמז : כמה משבצות צריכות להיות בכל מצולע כזה ? האם מצאתם פתרונות שונים ? 19 . סרטטו קטעים ישרים לאורך קווי הרשת וחלקו את הריבוע לארבעה מצולעים חופפים שאינם מרובעים ואינם משולשים . רמז : כמה משבצות צריכות להיות בכל מצולע כזה ? האם מצאתם פתרונות שונים ? חיחי דד ות ות ממ סס פפ ריםרים עמוד 131 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 137 - 143 ) . עמוד 132 הנושא האחרון של פרק זה הוא יצירת ציורים מריצופים . הרעיון המרכזי שבו הוא בניית ריצוף ממצולע ושינוי צלעותיו באופן קבוע : כל גריעה בצלע מסוימת גוררת תוספת בצלע אחרת . ב פעילות 21 ( פעילות לכל הכיתה ) התלמידים מתנסים ביצירת ריצופים מציורים על ידי גזירה והדבקה של משולשים מפתקית בצורת ריבוע . השינויים שהתלמידים מבצעים בציורים נוצרים על ידי הזזה וכדאי לדון איתם בעובדה זו . ב סעיף ג התלמידים מתבקשים ליצור ריצופים משלהם בדרך דומה . בב דד קו את עצקו את עצ ממ ככ םם עמוד 133 בחלק זה חוזרים על החומר שנלמד בפרק, והוא משמש לבדיקה עצמית של התלמידים . 100

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר