עמוד:117

א . שטח של מלבן – יחידות מידה שונות כעת אפשר לחשב בקירוב . פעילות זו מזמנת דיונים אפשריים נוספים . אפשר לשלוח את התלמידים למפה, לבחור שני אתרים בישראל ולנסות לאמוד את שטחיהם ולהשוות ביניהם . גם מוסדות ובתי ספר מופיעים במפה ואפשר לשאול : ״מה גדול יותר – שטח בית הספר שלכם או גינת האגמים ? ״ וכדומה . פעילות 18 חיחי דד הה 18 . סרטטו קטע המחלק את המקבילית לטרפז ולמשולש כך ששטח המשולש שיתקבל יהיה שווה לרבע משטח המקבילית . פי כמה גדול שטח הטרפז שהתקבל משטח המשולש ? 1 ס ״ מ אפשר לחלק את המקבילית למשולשים חופפים והם יהוו יחידות מידה . הקטע הכחול מחלק את המקבילית לטרפז ולמשולש . שטח הטרפז שווה שלושה משולשים, ולכן גדול פי שלושה משטח המשולש . ב פעילויות 19 – 21 התלמידים מחשבים שטח פנים של תיבות . כל תיבה מורכבת משש פאות בצורת מלבן ; לפיכך סכום השטחים של כל הפאות שווה לשטח הפנים של התיבה . ב פעילות 19 התלמידים מתאימים בין המלבנים הנתונים לפאות התיבה . חשוב שהתלמידים יבינו שצלעות ( מקצועות ) התיבה הן גם צלעות המלבן . לפיכך לציפוי הקופסה יש צורך בשני דפים מכל אחד מהסוגים האלה : 0 3 ס ״ מ 0 3 ס ״ מ 0 1 ס ״ מ 10 ס״מ 20 ס״מ 20 ס״מ חיחי דד ות ות ממ סס פפ ריםרים עמוד 149 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 137 - 143 ) . 117

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר