עמוד:120

ב . שטח של צורות שונות פעילות 4 ( אתגר ) מטרת פעילות זו היא לעורר את סקרנותם של התלמידים כדי שיציעו דרכים למדוד את השטח של כל אחד מהמצולעים . אחת האפשרויות היא לחלק את כל המצולעים למשולשים ישרי זווית חופפים שיהוו יחידת מידה . כל אחד מהמשולשים האלה הוא חצי משבצת . שימו לב שהמשולש האדום יוצא דופן – אי אפשר לחלק אותו למשולשים כאלה . את שטחו של משולש זה אפשר לחשב על ידי שכפולו והשלמתו למלבן ששטחו 2 סמ"ר . מאחר ששטח המשולש הוא מחצית שטח המלבן הזה, שטחו הוא 1 סמ"ר . גם אם התלמידים אינם מגלים דרך זו, בכל זאת חשוב להציג להם את השאלה . חשוב שהם יתמודדו עם חיפוש דרכים למציאת שטחים כדי לפתח את החשיבה שלהם בנושא של מדידת שטחים . הינה דרך לחלק כל אחד מהמצולעים לחלקים כך שיהיה אפשר למצוא את שטחם : אתגראתגר 4 . הניה סרטטה מצולעים על רשת נקודות . א . מצאו בדרך שלכם את השטח של כל מצולע וכתבו אותו ליד המצולע . איך אפשר למצוא את השטח של המשולש האדום ? ושל המקבילית הצהובה ? דד יוןיון 1 ס ״ מ 120

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר