עמוד:123

ג . שטח של משולש ב סעיף ב : שטח המשולש : סמ״ר שטח המשולש : סמ״ר ב . משולש שאינו ישר זווית ואינו שווה שוקיים : ב . משולש שאינו ישר זווית ואינו שווה שוקיים : 12 12 מתוך ההתנסות התלמידים מגלים שכאשר למשולש ולמלבן יש צלע משותפת וקודקוד נוסף של המשולש נמצא על הצלע הנגדית של המלבן, אז שטח המשולש הוא מחצית שטח המלבן . ב פעילויות 4 – 7 לומדים בצורה מסודרת להתאים למשולש מלבן ששטחו כפול משטח המשולש, ובדרך זו בונים נוסחה לחישוב שטח משולש המבוססת על שטח מלבן מתאים . ב פעילות 4 עוסקים במשולשים ישרי זווית . התלמידים לומדים למצוא את המלבן המתאים בעזרת הדוגמה . ב פעילויות 5 – 7 עוסקים במשולשים שאינם ישרי זווית . ב פעילות 5 התלמידים בונים מלבן משני משולשים חופפים על ידי גזירה . הדיון שאחרי הפעילות מתייחס לדרך אלטרנטיבית למציאת שטח משולש : במקום ליצור מלבן ששטחו כפול משטח המשולש, אפשר ליצור מלבן ששטחו שווה לשטח המשולש באופן הזה ( על ידי גזירה לאורך קטע האמצעים ) : 1 ס ״ מ מציאת דרך כזו "להפוך" משולש למלבן מפתחת את היצירתיות ואת התפיסה החזותית ולכן מומלץ להתייחס אליה, אולם אין צורך להתעכב עליה כי לא משתמשים בה בהמשך . שימו לב ששטח המלבן שהתקבל בדרך זו שווה למכפלת צלע המשולש במחצית הגובה לאותה צלע . 123

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר